e-mancare.ro

Blog

Beneficiile spanacului

Spanacul este o leguma cu frunze verzi, originara din Persia, este inrudit cu sfecla si quinoa. 

Spanacul contine o cantitate mare de vitamine, minerale si antioxidanti. Este o sursa buna de vitamina K, cunoscuta pentru imbunatatirea starii de sanatate a oaselor, dar si de vitamina A, benefica pentru sistemul imunitar, vedere si dezvoltarea celulelor. Contine si vitamina C (actioneaza ca un puternic antioxidant ce sustine sanatatea pielii si a sistemului imunitar), acid folic (cunoscut si sub numele de vitamina B9, care este esential pentru femeile insarcinate, contribuind la functionarea normala a celulelor si cresterea tesuturilor), vitamina B2, mangan si magneziu. Prin continutul de acid alfa-lipoic antioxidant, spanacul poate creste sensibilitatea la insulina si poate sa reduca durerea asociata cu neuropatia diabetica. Continutul ridicat de fier face ca spanacul sa fie o alegere buna pentru persoanele cu risc de anemie. Nu in ultimul rand, spanacul este util in reglarea digestiei, a tensiunii arteriale si in mentinerea sanatatii pielii si parului.

Totusi, spanacul contine o cantitate mare de oxalati, iar persoanele care au fost diagnosticate cu calculi renali nu ar trebui sa il consume. Nivelul ridicat de acid oxalic a fost in trecut asociat cu inhibarea absorbtiei in organism a unor compusi precum fierul si calciul, dar unele studii au demonstrat ca aceste efecte sunt minime. Mai mult, se pare ca gatirea reduce semnificativ nivelul de acid oxalic din spanac.

O portie de 100 de grame de spanac proaspat contine 25 de calorii, 2,8 grame proteine, 2,8 grame fibre, 0,8 grame grasimi si 1,6 grame carbohidrati.

Majoritatea carbohidratilor din spanac sunt, de fapt, fibre insolubile care sustin sistemul digestiv, previn constipatia si mentin senzatia de satietate. 

Datorita numerosilor fitonutrienti pe care ii contine, spanacul poate proteja organismul impotriva celulelor canceroase. Antioxidantii cunoscuti sub numele de luteina, zeaxantina, neoxantina si violaxantina au proprietati antiinflamatorii, reducand astfel riscul de dezvoltare a celulelor canceroase. Dintre acesti antioxidanti, cel mai puternic s-a dovedit a fi neoxantina. 

Si nivelul ridicat de clorofila din spanac are efecte anti-cancerigene. Acest beneficiu a fost explicat de catre specialistii in domeniu in cadrul unui articol stiintific publicat în 2004 in Jurnalul de Nutritie: clorofila favorizeaza legarea hidrocarburilor de aflatoxine si de moleculele hidrofobe care sunt raspunzatoare de dezvoltarea celulelor canceroase si, ulterior, favorizeaza eliminarea lor din organism. 

Se spune ca cine mananca spanac este puternic ca Popeye marinarul. Afirmatia este partial adevarata, insa aceasta leguma verde are numeroase calitati si un gust bogat si savuros.

Nu in ultimul rand, spanacul gatit este mai bogat in nutrienti decat cel crud, avand de sase ori mai multi antioxidanti.

Motivele sunt suficiente pentru a include in dieta ta aceasta leguma, chiar si de mai multe ori pe saptamana.

 

Sugestii retete cu spanac:

Spanac cremos cu ou si smantana

Chiftele din carne de pui si spanac

Sufleu de spanac

Cateva retete ce merita incercate

Dulciuri/deserturi Budinca de chia cu ciocolata

Budinca de chia cu ciocolata

Aceasta budinca cu chia si ciocolata are un gust incredibil. Adauga capsune si nimeni nu-i va putea rezista

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Tarta rustica cu piersici

Tarta rustica cu piersici

Tarta rustica cu piersici sau Galette cu piersici. In aluat se simte gustul de unt, iar fructele coapte nu fac decat sa intregeasca acest desert special de vara.

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Pasca traditionala cu branza dulce

Pasca traditionala cu branza dulce

Pasca pentru Paste - Pasca traditionala cu branza dulce

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Tort trio de ciocolata

Tort trio de ciocolata

Un tort de ciocolata delicios, cu trei feluri de mousse si un blat umed de cacao. Daca vreti sa impresionati cu un tort bun, dar si cu un aspect placut, acesta este perfect.

Citeste mai mult

Mancaruri cu carne Pui Caprese

Pui Caprese

Puiul Caprese sau mai bine zis, piept de pui in sos de rosii cu mozzarella si busuioc proaspat este o retetainterpretata dupa salata caprese

Citeste mai mult

Diverse Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Porridge - fulgii de ovaz sunt ideali pentru micul dejun, deoarece sunt hranitori si cresc senzatia de satietate.

Citeste mai mult

Pizza & paste Pizza cu pui

Pizza cu pui

Reteta de pizza cu piept de pui este o varianta minunata pentru cei mai carnivori

Citeste mai mult

Pizza & paste Aluat pizza

Aluat pizza

O alta metoda de preparare a aluatului pentru pizza, care da rezultate foarte bune, cudrojdia instant .

Citeste mai mult

Pizza & paste Paste cu piept de pui

Paste cu piept de pui

Reteta Pastele cu pui sunt bune pentru un pranz tarziu, satioase si nutritive

Citeste mai mult