e-mancare.ro

Blog

Beneficii ale consumului de portocale

Portocalele sunt fructe exotice cu numeroase beneficii pentru întreg organismul, dar pot fi folosite si în mastile de fata, deoarece au în compozitie substante cu puternice efecte antiîmbatrânire. Sarace în calorii, dar pline de nutrienti, portocalele contribuie la întarirea sistemului imunitar si previn aparitia ridurilor. O singura portocala are în compozitie nu mai putin de 170 de substante fitochimice si peste 60 de flavonoide, compusi despre care studiile afirma ca au reale efecte antiinflamatoare si antioxidante.

Afla care sunt principalele beneficii ale consumului de portocale asupra sanatatii si frumusetii, valorile lor nutritionale si categoriile de persoane care ar trebui sa le evite!

Portocale: beneficii pentru sanatate

  • Regleaza tensiunea arteriala si scade riscul de boli cardiovasculare

Potrivit American Heart Association, consumul zilnic de citrice, cum sunt portocalele, grepgrutul, mandarinele, clementinele etc., poate reduce cu 19% riscul de accident vascular ischemic în cazul femeilor.
Este bine cunoscut faptul ca reducerea cantitatii de sare ajuta la reglarea tensiunii arteriale, însa ceea ce multi oameni nu stiu este ca aportul crescut de potasiu poate avea acelasi efect benefic. Totodata, nivelul de potasiu în limite normale este asociat cu un risc mai mic cu 20% de a muri din diverse cauze. Statisticile arata ca mai putin de 2% din populatia adulta respecta recomandarea de a consuma cel putin 4700 mg de potasiu zilnic.

  • Posibile efecte anticancerigene

Un studiu publicat în revista stiintifica American Journal of Epidemiology concluzioneaza ca un consum regulat de banane, portocale si suc de portocale în primii doi ani de viata poate scadea riscul de aparitie a leucemiei.
Fiind o sursa bogata în vitamina C, un putetrnic antioxidant, portocalele ajuta, de asemenea, la combaterea radicalilor liberi responsabili de instalarea cancerului. Continutul crescut de fibre din portocale este benefic si în prevenirea cancerului colorectal.

  • Mentine inima sanatoasa

Fibrele, potasiul, vitamina C si colina din compozitia portocalelor sunt substante care contribuie la mentinerea starii generale de sanatate, dar în special a sanatatii inimii. Potrivit unei cercetari de mare amploare, subiectii care au consumat peste 4000 mg de potasiu zilnic au prezentat un risc cu 50% mai redus de a face boli de inima. Totodata, aportul considerabil de potasiu previne pierderea masei musculare, atacul cerebral, mentine sanatatea oaselor si reduce riscul de formare a pietrelor la rinichi.

  • Previne sau tine sub control diabetul

Studiile arata ca persoanele diagnosticate cu diabet de tip 1 care au un regim alimentar bogat în fibre au glicemia în parametri normali, iar cele cu diabet de tip 2 pot sesiza o îmbunatatire a nivelului de zahar din sânge, a lipidelor si a insulinei. Cu toate acestea, portocalele au un continut destul de mare de fructoza, motiv pentru care trebuie consumate ciu moderatie de catre persoanele cu diabet.

Portocale: beneficii pentru frumusete

  • Simuleaza productia de colagen

Continutul crescut de vitamina C din portocale protejeaza pielea de efectul nociv al razelor soarelui si al poluarii, previne aparitia ridurilor si îmbunatateste textura pielii. Acest antioxidant joaca un rol esential în formarea colagenului, cel care asigura elasticitate pielii. Pe masura ce îmbatrânim, nivelul de colagen din tesuturi scade, motiv pentru care pielea se usuca si apar ridurile. Din acest motiv, este important sa manânci zilnic o portocala, bogata în acid citric si vitamina C, un duo imbatabil împotriva îmbatrânirii pielii.

  • Previne aparitia acneei

Portocalele sunt fructe bogate în vitamina A, care previne dezvoltarea si raspândirea bacteriilor si virusurilor în organism. De asemenea, aceasta vitamina este des utilizata ca ingredient de baza în produsele cosmetice antiacneice, deoarece reduce inflamatia si, astfel, îmbunatateste aspectul pielii. Totodata, acidul citric are puternice efecte exfoliante, înlaturând cu succes celulele moarte de la suprafata pielii si micsorând porii, prevenind astfel aparitia acneei.

  • Hidrateaza în profunzime pielea

Acidul citric este un compus-cheie în ameliorarea aspectului ridurilor si catifelarea pielii. Se gaseste în toate citricele si este utilizat inclusiv în produsele cosmetice exfoliante, deoarece curata bine, dar hidrateaza în acelasi timp pielea.

  • Previne îmbatrânirea prematura a pielii

Datorita antioxidantilor din compozitie, portocalele te protejeaza de efectul nociv al soarelui, protejându-ti pielea de diverse probleme si prevenind totodata cancerul de piele. Potrivit medicilor de la Universitatea din Maryland, expunerea prelungita la soare poate reduce nivelul de vitamina A din organism, ceea ce poate duce la leziuni dermatologice.

Valori nutritionale pentru o portocala

O portocala de marime medie (apriximativ 150 de grame) contine 80 de calorii, o grame de grasime, 250 miligrame de potasiu, 19 grame de carbohidrati (14 grame zahar si 3 grame fibre) si 1 gram de proteine.

O singura portocala îti asigura 130% din necesarul zilnic de vitamina C, 2% din necesarul de vitamina A si 6% din necesarul de calciu.

Portocalele sunt bogate în tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, folati, acid pantotenic, fosfor, magneziu, mangan, seleniu si cupru. De asemenea, portocalele au în compozitie antioxidanti puternici si benefici pentru vedere, precum colina, zeaxantina si carotenoizii (care au si efecte anticancerigene, în special împotriva cancerului de prostata).

Consumul de portocale: contraindicatii 

Persoanele care urmeaza tratament cu betablocante, medicamente indicate în cazul bolilor de inima, trebuie sa consume cu moderatie citrice, deoarece pot manifesta o crestere a nivelului de potasiu în sânge. Aceeasi atentionare este valabila si în cazul suferinzilor de boli renale, ai caror rinichi nu pot înlatura corespunzator excesul de potasiu, ceea ce poate duce la complicatii severe si chiar la deces.

De asemenea, consumul de portocale este contraindicat persoanelor care sufera de reflux gastroesofagian, deoarece poate înrautati simptome precum arsurile la stomac si regurgitatia.

 

Sursa: csid

Cateva retete ce merita incercate

Diverse Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Porridge - fulgii de ovaz sunt ideali pentru micul dejun, deoarece sunt hranitori si cresc senzatia de satietate.

Citeste mai mult

Pizza & paste Pizza cu pui

Pizza cu pui

Reteta de pizza cu piept de pui este o varianta minunata pentru cei mai carnivori

Citeste mai mult

Pizza & paste Aluat pizza

Aluat pizza

O alta metoda de preparare a aluatului pentru pizza, care da rezultate foarte bune, cudrojdia instant .

Citeste mai mult

Pizza & paste Paste cu piept de pui

Paste cu piept de pui

Reteta Pastele cu pui sunt bune pentru un pranz tarziu, satioase si nutritive

Citeste mai mult

Muraturi & conserve Sfecla rosie in otet

Sfecla rosie in otet

Iata cum pui sfecla rosie la murat in otet cu un minim de efort. Este perfecta langa o friptura suculenta.

Citeste mai mult

Muraturi & conserve Muraturi dulci

Muraturi dulci

Muraturi dulci, o reteta de sezon, foarte usor de preparat.

Citeste mai mult

Diverse Spanac cremos cu ou si smantana

Spanac cremos cu ou si smantana

Spanac cremos cu ou si smantana

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Minciunele

Minciunele

Sunt crocante si parfumate. Au forma de fundita si prin unele locuri se mai numesc aripi de inger sau, in functie de regiune: cirighele, uscatele, fundite sau scoruse

Citeste mai mult

Supe si ciorbe Supa crema de dovleac

Supa crema de dovleac

Supa crema de dovleac este un preparat gustos, ideal de pregatit la inceput de toamna, atunci cand incepe sezonul dovleacului.

Citeste mai mult