e-mancare.ro

Blog

Statul acasa pe timpul pandenimei si nu numai

Stam acasa, si tot ce se întâmpla afara ne creeaza tuturor o stare generala de anxietate, care ne oboseste foarte mult, chiar daca de fapt, la finalul zilei, vedem ca n-am facut mai nimic din tot ce ne-am propus. Da, multi dintre noi (incercam sa) muncim de acasa in perioada asta, dar ne si lasam “munciti” de grija si incertitudine. Totul în timp ce copiii “ne termina psihic”, în timp ce suntem, mai mult ca oricand, presati sa avem grija de sistemul nostru imunitar, iar net-ul abunda de avantajele lui “wfh”, sau “work from home”, care ar trebui, chipurile, sa ne faca mai productivi! Si totusi, de ce nu reusim?

Sindromul anxios, un raspuns la o amenintare sau la o posibila amenintare, ne face sa “rulam panica” non-stop in aceasta perioada, chiar si atunci cand incercam sa ne facem treaba de la birou, sa citim copilului o poveste sau sa ne aprovizionam cu alimente.

Dar sa  stam acasa nu e suficient pentru sanatatea noastra. Pentru a ne proteja de epuizarea emotionala, de anxietate si de stres, e important sa ne bazam pe mai multe maini de ajutor (maini bine spalate cu sapun!):

  • Ajutor de la propria noastra ratiune sau de la cei mai rationali dintre apropiati, pentru canalizarea ingrijorarilor in planuri de prevenire. Informatiile din surse sigure si planurile de pregatire pentru izolare sau carantina sunt vitale.

  • Ajutorul pe care-l oferim, care ne ajuta si pe noi emotional, dandu-ne sentimentul utilitatii si comunitatii, cu atat mai important cand stai acasa! Un studiu din 2017 al Universitatii din Michigan arata un lucru pe care-l simtim cu totii: ca actele de compasiune realizate de oameni care sufereau de sindrom anxios au imbunatatit atât starea celor care faceau aceste gesturi, cat si a celor care beneficiau de ele. Un telefon dat unui prieten ingrijorat sau unei persoane singure, sau niste cumparaturi facute pentru vecinii în varsta (poate chiar printr-o comanda online) pot ajuta mult în aceasta perioada. Inclusiv pe noi, sa ne simtim mai bine!

  • Ajutor de la antioxidanti. S-a dovedit ca exista o legatura între anxietate si stresul oxidativ, corelat, de altfel, cu mai mult de 100 de patologii. Stresul oxidativ reprezinta un dezechilibru între oxidanti si antioxidanti (status redox) in favoarea oxidantilor cu potential patogenetic. Iar creierul nostru, datorita faptului ca e un mare consumator de O2, datorita actiunii modeste a antioxidantilor si a continutului sau bogat in lipide, e foarte sensibil la aceste dezechilibre redox. Ce inseamna asta pentru noi? Ca, mai ales în perioada aceasta, trebuie sa acordam o importanta crescuta dietei sanatoase, una din caile prin care ne putem bucura de activitatea antioxidantilor, cei care muncesc si obosesc permanent pentru functionarea optima a celulelor din organismul nostru. Alimente precum ciocolata neagra, afinele, capsunele, strugurii si zmeura, fasolea si nucile, legumele portocalii si altele ne permit sa ne luam antioxidantii exogeni (din afara organismului) din surse suficient de variate.

Asa ca haideti sa ajutam, sa dansam, sa avem grija ce mancam, si sa stam acasa  intr-un mod sanatos.

 

Sursa: digi24

Cateva retete ce merita incercate

Dulciuri/deserturi Tort trio de ciocolata

Tort trio de ciocolata

Un tort de ciocolata delicios, cu trei feluri de mousse si un blat umed de cacao. Daca vreti sa impresionati cu un tort bun, dar si cu un aspect placut, acesta este perfect.

Citeste mai mult

Mancaruri cu carne Pui Caprese

Pui Caprese

Puiul Caprese sau mai bine zis, piept de pui in sos de rosii cu mozzarella si busuioc proaspat este o retetainterpretata dupa salata caprese

Citeste mai mult

Diverse Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Terci de ovaz cu banane si nuci (Porridge)

Porridge - fulgii de ovaz sunt ideali pentru micul dejun, deoarece sunt hranitori si cresc senzatia de satietate.

Citeste mai mult

Pizza & paste Pizza cu pui

Pizza cu pui

Reteta de pizza cu piept de pui este o varianta minunata pentru cei mai carnivori

Citeste mai mult

Pizza & paste Aluat pizza

Aluat pizza

O alta metoda de preparare a aluatului pentru pizza, care da rezultate foarte bune, cudrojdia instant .

Citeste mai mult

Pizza & paste Paste cu piept de pui

Paste cu piept de pui

Reteta Pastele cu pui sunt bune pentru un pranz tarziu, satioase si nutritive

Citeste mai mult

Muraturi & conserve Sfecla rosie in otet

Sfecla rosie in otet

Iata cum pui sfecla rosie la murat in otet cu un minim de efort. Este perfecta langa o friptura suculenta.

Citeste mai mult

Muraturi & conserve Muraturi dulci

Muraturi dulci

Muraturi dulci, o reteta de sezon, foarte usor de preparat.

Citeste mai mult

Diverse Spanac cremos cu ou si smantana

Spanac cremos cu ou si smantana

Spanac cremos cu ou si smantana

Citeste mai mult