e-mancare.ro

Blog

Statul acasa pe timpul pandenimei si nu numai

Stam acasa, si tot ce se întâmpla afara ne creeaza tuturor o stare generala de anxietate, care ne oboseste foarte mult, chiar daca de fapt, la finalul zilei, vedem ca n-am facut mai nimic din tot ce ne-am propus. Da, multi dintre noi (incercam sa) muncim de acasa in perioada asta, dar ne si lasam “munciti” de grija si incertitudine. Totul în timp ce copiii “ne termina psihic”, în timp ce suntem, mai mult ca oricand, presati sa avem grija de sistemul nostru imunitar, iar net-ul abunda de avantajele lui “wfh”, sau “work from home”, care ar trebui, chipurile, sa ne faca mai productivi! Si totusi, de ce nu reusim?

Sindromul anxios, un raspuns la o amenintare sau la o posibila amenintare, ne face sa “rulam panica” non-stop in aceasta perioada, chiar si atunci cand incercam sa ne facem treaba de la birou, sa citim copilului o poveste sau sa ne aprovizionam cu alimente.

Dar sa  stam acasa nu e suficient pentru sanatatea noastra. Pentru a ne proteja de epuizarea emotionala, de anxietate si de stres, e important sa ne bazam pe mai multe maini de ajutor (maini bine spalate cu sapun!):

  • Ajutor de la propria noastra ratiune sau de la cei mai rationali dintre apropiati, pentru canalizarea ingrijorarilor in planuri de prevenire. Informatiile din surse sigure si planurile de pregatire pentru izolare sau carantina sunt vitale.

  • Ajutorul pe care-l oferim, care ne ajuta si pe noi emotional, dandu-ne sentimentul utilitatii si comunitatii, cu atat mai important cand stai acasa! Un studiu din 2017 al Universitatii din Michigan arata un lucru pe care-l simtim cu totii: ca actele de compasiune realizate de oameni care sufereau de sindrom anxios au imbunatatit atât starea celor care faceau aceste gesturi, cat si a celor care beneficiau de ele. Un telefon dat unui prieten ingrijorat sau unei persoane singure, sau niste cumparaturi facute pentru vecinii în varsta (poate chiar printr-o comanda online) pot ajuta mult în aceasta perioada. Inclusiv pe noi, sa ne simtim mai bine!

  • Ajutor de la antioxidanti. S-a dovedit ca exista o legatura între anxietate si stresul oxidativ, corelat, de altfel, cu mai mult de 100 de patologii. Stresul oxidativ reprezinta un dezechilibru între oxidanti si antioxidanti (status redox) in favoarea oxidantilor cu potential patogenetic. Iar creierul nostru, datorita faptului ca e un mare consumator de O2, datorita actiunii modeste a antioxidantilor si a continutului sau bogat in lipide, e foarte sensibil la aceste dezechilibre redox. Ce inseamna asta pentru noi? Ca, mai ales în perioada aceasta, trebuie sa acordam o importanta crescuta dietei sanatoase, una din caile prin care ne putem bucura de activitatea antioxidantilor, cei care muncesc si obosesc permanent pentru functionarea optima a celulelor din organismul nostru. Alimente precum ciocolata neagra, afinele, capsunele, strugurii si zmeura, fasolea si nucile, legumele portocalii si altele ne permit sa ne luam antioxidantii exogeni (din afara organismului) din surse suficient de variate.

Asa ca haideti sa ajutam, sa dansam, sa avem grija ce mancam, si sa stam acasa  intr-un mod sanatos.

 

Sursa: digi24

Cateva retete ce merita incercate

Dulciuri/deserturi Desert la pahar cu capsuni si ricotta

Desert la pahar cu capsuni si ricotta

Pentru zilele calduroase, un desert rapid si delicios.

Citeste mai mult

Salate Salata de quinoa cu legume

Salata de quinoa cu legume

Salata de quinoa cu cruditati reteta pas cu pas. Cum se fierbe quinoa? In ce preparate putem adauga quinoa?

Citeste mai mult

Retete de post Cornulete de post cu gem si nuci

Cornulete de post cu gem si nuci

Cornulete de post cu gem si nuci, reteta simpla cu ulei si apa minerala

Citeste mai mult

Diverse Rondele de mar cu unt de arahide

Rondele de mar cu unt de arahide

Gratie untului de arahide pe care il contine, acesta combinatie este foarte satioasa si iti furnizeaza energia de care ai nevoie.

Citeste mai mult

Salate Salata cu ton si fasole

Salata cu ton si fasole

Fara indoiala, salatele sunt cele mai simple retete atunci cand vine vorba de a profita de o conserva de fasole boale, ce iti va aduce un aport nutritional sporit la cina sau ca o gustare.

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Biscuiti cu unt de arahide

Biscuiti cu unt de arahide

Reteta Biscuiti cu unt de arahide si ciocolata, biscuiti fragezi si gustosi

Citeste mai mult

Supe si ciorbe Supa crema de cartofi dulci

Supa crema de cartofi dulci

Supa crema de cartofi dulci, reteta simpla, vegana/ de post, este delicioasa si sanatoasa.Reteta se supa crema de cartofi dulcieste consistenta, fina si gustoasa.

Citeste mai mult

Salate Salata cu avocado si naut

Salata cu avocado si naut

Salata cu avocado si naut, numai buna la pranz sau cina, gata in 5 minute

Citeste mai mult

Dulciuri/deserturi Budinca de chia cu ciocolata

Budinca de chia cu ciocolata

Aceasta budinca cu chia si ciocolata are un gust incredibil. Adauga capsune si nimeni nu-i va putea rezista

Citeste mai mult